tiistai 22. syyskuuta 2015

Pysähdy.

Seis. Stop. Juuri niin, pysähdy hetkeksi. Huomaatko miten pääsi ja kehosi huutaa taukoa? Ota se tauko, jonka ansaitset. Tauon ei tarvitse olla kuin muutama minuutti ja tunnet jo sen tuoman hyödyn. Maailma ei kaadu, jos olet hetken hiljaa itsesi kanssa. Tekemättömät työt kyllä odottavat. Likaiset pyykit eivät pahastu siellä pyykkikorissa, vaikka joutuisivat hetken vielä odottamaan. Netti on pullollaan hyviä harjoituksia, joita voit tehdä melkein missä tahansa, mutta voit ottaa tuon oman rauhoittumisaikasi myös ohjatusti.

Minä ainakin olen tajunnut sen, miten tärkeätä on joskus vain olla, ihan pienikin hetki. Jokainen sen ympärilläni tietää, että saan kaiken energiani juuri tekemisestä ja itse aiheutetusta kiireen tunteestakin, mutta oli aika mukava pysähtyä mindfulnessin hengessä viime sunnuntaina.

Mindfulness-ohjaaja Piritta ja minä ennen Mind-tuntia.

Itse suosittelen lämpimästi kokeilemaan MoveIt®*-salilla MoveIt Mind 30´ -tuntia. Moveit Mind 30' –tunnilla harjoittelet hyväksyvää tietoista läsnäoloa. Opit tunnistamaan kehosi ja mielesi tuntemuksia, ja hyväksymään ne lempeästi. Saat eväitä stressinhallintaan ja univaikeuksiin, parannat keskittymiskykyäsi ja vahvistat hyvinvointiasi. Mitä mukaan tunnille? Mukavat, joustavat vaatteet, mielellään lämmin pitkähihainen huppari tms. Voit halutessasi ottaa mukaasi myös villasukat. Myös MoveItin venyttelytunti tekee hyvää sekä kropalle että mielelle. Saunayoga olisi myös kokeiltava! Kaikki MoveItin tunnit löydät osoitteesta https://moveit.fi/tunnit

Energy Puls Wellness Centerin* tuntivalikoimasta löydät venyttelyn tai syvävenyttelyn. Venyttelytunti on kevyt ja helppo venyttelytunti, jossa lyhyen alkulämmittelyn jälkeen tehdään rauhalliseen tahtiin venytyksiä. Syvävenyttely-tunnilla venytyksiä tehdään kauemmin ja monipuolisemmin. Tälle tunnille on mukava jatkaa jumpan tai salitreenin jälkeen. Myös tänne voit ottaa halutessasi lämmintä vaatetta mukaan!

Jos jostain syystä et saa kuskattua itseäsi ohjatulle rentoutumis- tai venyttelytunnille, kokeile edes itseksesi. Lataa vaikka täältä muutaman minuutin mittainen harjoitus ja laita silmät hetkeksi kiinni. Lisää löytyy, kun vain etsii, esimerkiksi Suomen Mielenterveysseuralla näkyy olevan monta eri harjoitusta netissä eli ei jää materiaalista kiinni. Tekosyistä voi jäädä.


Diesel ja Klaara näyttävät mallia relaamisesta.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi, se on nyt tarkistettavana ja julkaistaan mahdollisimman pian.